I may not have all the answers(I de Lange) - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jeanetsmissie - WaarBenJij.nu I may not have all the answers(I de Lange) - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jeanetsmissie - WaarBenJij.nu

I may not have all the answers(I de Lange)

Door: Jeanet Versteeg

18 Augustus 2016 | Griekenland, Lesbos

The day that I stopped asking will be the day I ll say goodbye. The world may not be safer, there s no truth without A lie!
(Ilse de Lange)

Vanmorgen weer dezelfde tijd begonnen en also cuting the cumcumbers again!
Daarna koffie gedronken met de helpers. In koor zongen ze weer de mooist vrolijkste liedjes. Het ontroerde me dit x. De mannen maakten zoveel plezier terwijl hun situatie ver van plezierig is.
Het raakte me en ik dacht wat hebben wij in Godsnaam nog te klagen!
Tijdens het ontbijt uitdelen kwamen we bij een man die Nederlands tegen ons sprak. Dat verbaasde ons enorm. Hij vertelde dat hij in Nederland had gewoond maar was terug gestuurd omdat Irak weer veilig zou zijn. Maar dat bleek bij terugkomst niet het geval, waardoor hij opnieuw is gevlucht en dus nu hier op Lesbos is in een uitzichtloze situatie. Ook weet heftig.
Ook zijn we toen we klaar waren in onze vrije tijd terug gegaan naar Moria. Weer door de bergen om de politie en bewaking te omzeilen die ons weg zouden sturen.
Dit x klommen we door het hek en hebben in het kamp voedsel uitgedeeld. Wat we daar aantroffen vond ik heel verschrikkelijk. Mensen sliepen in festival en kindertentjes, van die uitklaptentjes Er waren ook mensen die niet eens een tentje hadden en wat dekens om een hekwerk hadden gespannen. Het eten zetten ze op vuilniszakken op de grond en eten dus letterlijk van de grond. Het is hier bijna veertig graden. De mensen zitten hangen in de brandende zon voor hun tentjes en onder doeken en dekens.
Eenmaal terug bij de bus schoot ik vol. Ik kan niet begrijpen dat mensen in Europa zo moeten leven I may not have al the answers!
Daarna de rest vd dag wat rust kunnen pakken en naar het strand geweest letterlijk afkoelen! Het is wel heel fijn dat dat kan want op het moment dat we de zee in gaan glijdt alles even van me af!

Liefs Jeanet

• 21 Augustus 2016 - 01:23

Sandra:

Poeh, Jeanet,
    Hoe verwerk je dit allemaal? Super dat je dit doet!

• 23 Augustus 2016 - 08:44

Meike:

Knap van je van je Jeanet!
    Goede terugreis